Veľmi záleží na tom, či hľadáte kancelárie na prenájom v Bratislave alebo v Košiciach, v centre alebo na okraji mesta. Rozhoduje to, či k vám budú vedieť ľahko trafiť klienti a zamestnanci. Zistite si, či má budova spoplatnené parkovanie a či sú v blízkosti zastávky MHD. Plusové body sú za pestrý výber reštaurácií, kaviarní a služieb v okolí.
2. Kancelárie a budovaBody navyše pripíšte administratívnej budove, ktorá majú certifikát BREEAM alebo LEED. Prenájom kancelárie bude síce drahší, ale sídlo vašej firmy prestížnejšie. Výhodou je, ak má budova vlastné parkovanie aj na bicykle. Štandardom sú nabíjačky pre elektromobily.
3. Koľko plochy potrebujete?Kancelária musí každému poskytnúť dostatočný priestor pre prácu. Orientačne sa veľkosť plochy na osobu pohybuje od 8 d 15 m2. Potrebné je rátať aj so zasadačkami, kuchynkou, ale aj miestnosťami na sústredenú prácu. Myslite na rozširovanie firmy, ale aj na prepúšťanie. Lepší odhad plochy vám poskytne napr. konfigurátor pracovného priestoru alebo skúsený projektový manažér.
4. Výška nájmu a trvanie nájmuIné nájomné bude v staršej budove a iné, teda väčšinou vyššie, v budove s certifikátom. Často sú v zmluvách uvedené aj akoby skryté náklady, ktoré sa ale zarátavajú do ceny kancelárie na prenájom. Rokovanie o zmluve je zložitý proces a je lepšie, ako ho zveríte realitným agentom, ktorí sa špecializujú na prenájom kancelárie a právnikom.
5. Choďte si pozrieť priestory osobneVybrané budovy a priestory navštívte osobne a pýtajte sa na podrobnosti. Všímajte si, či je tam dostatok denného svetla, aké je rozloženie stien, okien, dverí, ale aj kade vedú rozvody internetu a klimatizácie. Rozmýšľajte aj nad sťahovaním, najmä ak máte nadrozmerné vybavenie.
Zdroj: CBRE