Zmenu termínu spôsobili okolnosti súvisiace s pandémiou koronavírusu a oneskorenie dodávok stavebného materiálu. Upravil sa aj harmonogram stavebných prác a zapracovali sa požiadavky, ktoré sa ako žiadúce ukázali až počas pandémie.
„Dodávatelia neboli schopní dodať už objednaný materiál, čo bolo spôsobené predovšetkým jeho zdražovaním, ktoré v niektorých prípadoch presiahlo stovky percent. Išlo predovšetkým o hliník, drevo oceľ a rôzne druhy kovov, ale aj vysoké ceny ropy a s nimi súvisiaca preprava,“ vysvetľuje oneskorenie ukončenia stavby projektový manažér Interpolis Office Center Michal Filip.
„Čo sa týka finalizácie interiérov, nájomníci si budú môcť vybrať dokončenie interiéru a jeho rozloženie podľa vlastných predstáv a potrieb. Aj v týchto požiadavkách, samozrejme, došlo k zmene, keďže pandémia so sebou priniesla iné štandardy toho, ako by mali administratívne priestory po stránke bezpečnosti a ochrany zdravia vyzerať, čomu projekt prispôsobujeme,“ dodáva Michal Filip.
Interpolis Office Center | Zdroj: Interpolis
Momentálne je zazmluvnených viac ako polovica administratívnych priestorov. Miestnosti na prízemní, určené pre obchod a bistro, sú už takmer obsadené, rovnako tak viacero podlaží vrátane najvyššieho na 12. poschodí. Terasa na streche bude prístupná pre všetkých nájomníkov budovy. Vďaka tomu si budú môcť vychutnávať kávu či obedné pauzy s výhľadom na centrum Banskej Bystrice i okolité vrchy.
Počas zimy sa práce sústredili hlavne na novopostavenom parkovacom dome s kapacitou 209 miest a nabíjačkami pre elektromobily. Osadená bola aj zelená strecha, ktorá má okrem estetickej funkcie aj mnoho ďalších benefitov ako ochladzovanie budovy, minimalizácia tepelných strát či redukcia hluku.